Interactie tussen merk en doelgroep
Bouwen aan sterke merken

Hebben uw klanten al voorkeur voor uw merk?

Social media marketing

Bouw een bekend, sociaal, online merk voor loyale klantrelaties

Bel 0318 555 075 of mail:

Social media marketing voor een sterke online community en social selling

Wist u dat onderzoek aantoont dat sociale merken tot wel vier keer meer verkoop realiseren met exact hetzelfde marketingbudget? Dat is niet voor niets. Strategisch ingezette social media marketing zorgt voor persoonlijk contact, interactie én merkvoorkeur; en dat zal uw verkoopaantallen aanzienlijk doen groeien. Kortom: een sterk merk… is een sociaal merk!
De nauwe samenwerking tussen onze professionals in online marketing én strategische bedrijfscommunicatie verzekeren u van een onderscheidende social mediastrategie. Een andere aanpak dan de “post & pray”-werkwijze van andere online marketingbureaus. Is u uw social media strategie duidelijk? Dan is het tijd voor actie: een krachtige implementatie. Wij helpen u graag verder in de complexe wereld van social media.

Bel 0318 584 300  voor een vrijblijvend gesprek

Hoe gaat social media marketing in zijn werk?

STAP 1: BEREIK

Bereik is de eerste stap om te komen tot naamsbekendheid, merkvoorkeur en vervolgens loyale klanten. Wist u dat uw onbetaalde Facebookbericht tegenwoordig nog slechts 6 procent van uw fans bereikt? Vanuit een overzichtelijke contentkalender borgen we de structurele, en strategische inzet van social media (betaald én onbetaald) om een zo groot mogelijk relevant publiek te bereiken. Hierin nemen we campagnes, thema’s en belangrijke inhaakmomenten op. Welk social media kanaal u ook gebruikt: bereik is een belangrijke start om uzelf te profileren via social media marketing.

STAP 2: INTERACTIE

De manier waarop u uw verhaal vertelt, bepaalt wie van de doelgroep hierop reageert. De mate van deze interactie bepaalt mede het succes van uw social media marketing. Want social media = interactie! Maar wanneer u interactie, ook wel engagement genoemd, heeft gecreëerd, dan bent u er nog niet. Een goede social media webcare-strategie zorgt ervoor dat u duidelijke handvaten heeft hoe u op de ontstane gesprekken in kunt spelen, een relatie opbouwt met uw doelgroep en de klantloyaliteit verhoogt. Kortom: succesvolle social media marketing is niet alleen strategisch zenden, maar vooral het creëren én aangaan van de dialoog!

STAP 3: LOYALE KLANTEN

De mate van interactie en een vriendelijke, en bovenal snelle webcare zorgt voor indrukwekkende cijfers op het gebied van social selling. Zo blijkt uit onderzoek dat vragen die binnen 5 minuten worden opgevolgd, negen keer meer kans hebben op conversie. En zien we dat 79% van de salesorganisaties die social media gebruikt, hun target verhaalt, tegenover 49% die social media niet inzet.

Ook gericht aan de slag met social media marketing?

Bent u geprikkeld om meer te weten over wat social media marketing voor uw organisatie kan betekenen? Maak dan direct een vrijblijvende afspraak, voor gegarandeerd nieuwe en concrete inzichten!

Bel 0318 555 075 of mail: