Interactie tussen merk en doelgroep
Bouwen aan sterke merken

Bent u zichtbaar voor uw Googlende doelgroep?

Zoekmachine
optimalisatie (SEO)

Organisch scoren op specifieke keywords

Bel 0318 555 075 of mail:

Zichtbaar scoren in de zoekresultaten!

Maar liefst 93% van de Nederlanders gebruikt regelmatig Google. Bent u zichtbaar voor uw doelgroep, wanneer ze naar uw product of dienst op zoek zijn? Organische zoekmachine marketing richt zich op het zo hoog mogelijk, scoren in Google op specifieke zoekwoorden (keywords) die uw core business omschrijven. Organische zoekmachine marketing, ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd, vormt samen met de betaalde zoekmachine marketing, SEA (Search Engine Advertising), een ijzersterk team dat ervoor zorgt dat uw doelgroep niet meer om u heen kan. Hoe gaat SEO in zijn werk?

Seo-element 1: structuur

Een goede zoekmachine geoptimaliseerde website begint bij een goede structuur. Google’s doel is het zo relevant mogelijk zijn voor de gebruiker. Voor zowel de bezoekers, als dus voor de zoekmachine is het belangrijk dat uw website logisch en gestructureerd is opgebouwd. Dat betekent dat hoofdzaken van de bijzaken moeten worden onderscheiden, de SEO-structuur niet te diep moet gaan en dat er een keyword-onderzoek plaatsvindt zodat u straks ook gevonden wordt!

Seo-element 2: techniek

Techniek is een andere zeer belangrijke basispilaar van de zoekmachine optimalisatie. Met de techniek wordt de zogenaamde HTML-code bedoeld, de achterkant van de website. Dit is vaak een vergeten onderdeel, omdat het niet zichtbaar is voor de bezoeker. Maar Google kan de score van een technisch slecht-opgebouwde website flink tegenwerken. Daarom is het belangrijk dat alle (meer dan 100) punten helemaal SEO-ready zijn. Denk bijvoorbeeld aan een duidelijke XML-sitemap, een snelle laadtijd en het optimaliseren voor mobiel.

Seo-element 3: content

Het meest bekende deel van SEO is de content, ook wel SEO-webteksten genoemd. Vanuit de SEO-structuur krijgt iedere pagina een set van focus-keywords uit de totale zoekwoordenlijst. Voor de bezoeker en Google geldt: content is king! Relevantie staat bovenaan: we willen ten slotte de lezer de informatie verschaffen waar hij/zij naar op zoek is. De kunst van SEO is het helpen van de zoekmachine (techniek) bij het lezen en indexeren van uw site, door bijvoorbeeld het gebruik van juiste html-tags, een duidelijke paginaomschrijving, en een slimme, goed scanbare pagina-opbouw.

Weten wat seo kan doen voor uw business?

BIMBIM online marketing brengt al haar disciplines bij elkaar. Onze online Google Qualified marketeers werken samen met strategische marketing- & communicatieadviseurs en webdevelopers. Een resultaatgerichte online marketingstrategie die past bij uw organisatie.

Bent u al klaar om te scoren in Google?

Bel 0318 555 075 of mail: