Marketing automation: de juiste doelgroep, de juiste plaats, het juiste moment, de juiste boodschap
Wilt u uw klantbeleving verbeteren en daardoor meer conversie en omzet halen uit uw leads? Marketing automation zorgt door middel van gepersonaliseerde marketingboodschappen voor slimme lead nurturing*, ook wel het opvolgen en kwalificeren tot veelbelovende leads. Wilt u ook de juiste doelgroep, op de juiste plaats, op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken? Dan zult u door een doelgroepanalyse zeer precies moeten achterhalen wie uw doelgroep is, maar ook op welke momenten en manieren uw doelgroep tijdens zijn aankoopreis (buyer/customer journey) met u in aanraking komt of zou moeten komen. In onze marketing automation tools koppelen wij al uw systemen aan elkaar. Denk aan uw CRM, sociale mediakanalen, website en e-mailnieuwsbrief. Zo wordt ieder kanaal en iedere gepersonaliseerde boodschap (content marketing) onderdeel van een grote, relevante conversatie tijdens de aankoopreis.
Anders dan andere online marketing bureaus werkt De Kleuver Digital Marketing áltijd vanuit customer experience in plaats vanuit losse flodders aan techniek. Dankzij onze geïntegreerde aanpak van strategie, data, techniek en creativiteit in content, en de samenwerking tussen onze online marketingprofessionals, data-experts en strategische bedrijfscommunicatieprofessionals, zetten wij doelgericht in op het op gepersonaliseerde wijze ‘nurturen’ van leads. Samen zijn wij non-stop op zoek naar de slimste methodes en technieken om de aandacht van uw klanten te trekken, hen te verleiden en om te zetten naar betaalde, loyale klanten. Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Bel 0318 584 300 voor een vrijblijvend gesprek
* Marketing automation helpt bij “lead nurturing”, maar wat betekent dat?
Een “lead” betekent eigenlijk iets als “het spoor naar een potentiële klant”. “Nurturing” komt uit het Engels, het betekent “opvoeden”. Letterlijk vertaald zou dat betekenen dat we de potentiële klant opvoeden. Hoewel dát natuurlijk niet het geval is, heeft het wel degelijk raakvlakken. Opvoeden is, net als het overtuigen van leads om bij u een aankoop te doen, ook niet binnen één dag gebeurd. U zult zichzelf af en toe moeten herhalen, op de juiste momenten en op de juiste manier. Dat is wat u ook doet bij uw potentiële klanten. Met dat verschil… vaak kent u die leads nog helemaal niet! Om precies te achterhalen wie hij/zij is, in welke fase van de aankoopreis zij zitten en welke informatie zij dus nodig hebben is data nodig, onderzoek én kennis van strategie en online marketing. Alleen zó voed u een lead op tot een tevreden klant.

Converteer.
Ook gericht aan de slag met marketing automation?
Wilt u ook meer weten over de mogelijkheden van marketing automation binnen uw organisatie? In al één lunchafspraak van 30 minuten nemen wij u vrijblijvend mee in deze wereld en krijgt u gegarandeerd nieuwe en concrete inzichten!