Interactie tussen merk en doelgroep
Bouwen aan sterke merken

Zoekt u kwalitatieve leads?

Marketing automation

Betere leads, hogere conversie en meer omzet

Bel 0318 555 075 of mail:

Marketing automation: de juiste doelgroep, de juiste plaats, het juiste moment, de juiste boodschap

Wilt u uw klantbeleving verbeteren en daardoor meer conversie en omzet halen uit uw leads? Marketing automation zorgt door middel van gepersonaliseerde marketingboodschappen voor slimme lead nurturing*, ook wel het opvolgen en kwalificeren tot veelbelovende leads. Wilt u ook de juiste doelgroep, op de juiste plaats, op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken? Dan zult u door een doelgroepanalyse zeer precies moeten achterhalen wie uw doelgroep is, maar ook op welke momenten en manieren uw doelgroep tijdens zijn aankoopreis (buyer/customer journey) met u in aanraking komt of zou moeten komen. In onze marketing automation tools koppelen wij al uw systemen aan elkaar. Denk aan uw CRM, sociale mediakanalen, website en e-mailnieuwsbrief. Zo wordt ieder kanaal en iedere gepersonaliseerde boodschap (content marketing) onderdeel van een grote, relevante conversatie tijdens de aankoopreis.

Anders dan andere online marketing bureaus werkt De Kleuver Digital Marketing áltijd vanuit customer experience in plaats vanuit losse flodders aan techniek. Dankzij onze geïntegreerde aanpak van strategie, data, techniek en creativiteit in content, en de samenwerking tussen onze online marketingprofessionals, data-experts en strategische bedrijfscommunicatieprofessionals, zetten wij doelgericht in op het op gepersonaliseerde wijze ‘nurturen’ van leads. Samen zijn wij non-stop op zoek naar de slimste methodes en technieken om de aandacht van uw klanten te trekken, hen te verleiden en om te zetten naar betaalde, loyale klanten. Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Bel 0318 584 300  voor een vrijblijvend gesprek

De juiste doelgroep: buyer persona

Voor iedere marketingstrategie is het van groot belang om te achterhalen wie precies uw klant is. Dit ontdekt u door aan de hand van uw doelgroepanalyse specifieke buyer persona’s op te stellen. Een buyer persona onderscheidt het overeenkomstige (koop)gedrag van de doelgroep. Hoe denkt uw klant? Wat wil hij bereiken? Wat vindt hij belangrijk? Waarom koopt hij? Waar koopt hij? Op basis van de inzichten in de motieven en beweegredenen van uw kopers kan een communicatiestrategie per soort koper worden bedacht.

De juiste plaats & het juiste moment: buyer journey

Of hij er nu bewust naar op zoek was of niet: nieuwe informatie verandert het inzicht van uw aspirantklant. De reis van de bewustwordingsfase tot de aankoopfase noemen we ook wel de buyer journey, en verloopt over uiteenlopende kanalen. Daarom is het van belang om deze reis te begrijpen. Welke zoektocht naar informatie legt hij af? Wat zijn de belangrijkste contactmomenten? Welke informatie is het meest belangrijk? Welke informatie ontbreekt? Alleen met een duidelijke buyer journey kunt u op het juiste moment, via het juiste kanaal de juiste informatie verstrekken.

De juiste boodschap: content marketing

Voor succesvolle lead nurturing is het belangrijk dat de juiste boodschap aankomt bij de juiste persoon en op het juiste moment tijdens zijn aankoopreis. De buyer persona, buyer journey, content marketing én marketing automation zijn hierbij… 4 handen op één buik. Wat is aan de hand van de gedefinieerde doelgroep een passende contentstrategie? Een contentkalender geeft overzicht in welke content er al is en welke content wanneer nog geschreven moet worden.

* Marketing automation helpt bij “lead nurturing”, maar wat betekent dat?

Een “lead” betekent eigenlijk iets als “het spoor naar een potentiële klant”. “Nurturing” komt uit het Engels, het betekent “opvoeden”. Letterlijk vertaald zou dat betekenen dat we de potentiële klant opvoeden. Hoewel dát natuurlijk niet het geval is, heeft het wel degelijk raakvlakken. Opvoeden is, net als het overtuigen van leads om bij u een aankoop te doen, ook niet binnen één dag gebeurd. U zult zichzelf af en toe moeten herhalen, op de juiste momenten en op de juiste manier. Dat is wat u ook doet bij uw potentiële klanten. Met dat verschil… vaak kent u die leads nog helemaal niet! Om precies te achterhalen wie hij/zij is, in welke fase van de aankoopreis zij zitten en welke informatie zij dus nodig hebben is data nodig, onderzoek én kennis van strategie en online marketing. Alleen zó voed u een lead op tot een tevreden klant.

Ook gericht aan de slag met marketing automation?

Wilt u ook meer weten over de mogelijkheden van marketing automation binnen uw organisatie? In al één lunchafspraak van 30 minuten nemen wij u vrijblijvend mee in deze wereld en krijgt u gegarandeerd nieuwe en concrete inzichten!

Bel 0318 555 075 of mail: