Succesvolle webshop in een moderne tijd

Is uw webwinkel klaar voor de moderne tijd?

Is uw webwinkel klaar voor de moderne tijd?

Zo speelt u met uw webshop in op de veranderende e-commerce

Het verhaal van V&D staat nog vers in ieders geheugen. Meegaan met de tijd is noodzakelijk om te overleven. Zelfs Darwin zei het al: ‘Adapt to change’. Eén van De grote veranderingen in deze tijd is de opkomst van e-commerce, wat we vooral kennen als ‘webshops’. De harde feiten zijn er: online aankopen nemen steeds meer toe. Er is een duidelijke verschuiving van de bestedingen van offline naar online. Ook zien we dat het gebruik van mobile devices hierbij toeneemt (mobile-commerce of m-commerce).

En u, heeft u wel eens gedacht aan een webshop? Hoe speelt u in op de behoefte van uw klant om 24/7 te kunnen shoppen? Te kunnen kiezen uit de volledige voorraad?

Heeft u behoefte aan persoonlijke suggesties of automatische optimalisatie? Of heeft u geen tijd om met een frisse blik te kijken naar uw – misschien verouderde – verdienmodel? Dan loopt u misschien wel het risico ingehaald te worden door de tijd… Leg daarom even de benen op tafel en overweeg het volgende:

Kostenbesparing

Een fysieke winkel kost veel geld: personeel, vierkante meters voorraad, presentatie, …. Automatisering van de online aankoopprocessen is eenvoudig te regelen en bespaart veel tijd én geld. Ook is automatisering een optie bij de vervolgstappen zoals de orderbevestigingen en zelfs de inkoopbestellingen.
Conversie-optimalisatie door statistieken
Een webshop geeft inzicht in klantgedrag en klantbehoeften, doordat u de beschikking krijgt over uitgebreide statistieken. Zo kunt u bijvoorbeeld ontdekken hoe het bestelproces verloopt. Waar uw bezoekers op klikken, waar ze op vastlopen of afhaken. Met deze waardevolle informatie en de inzet van de zogenoemde ‘A/B-testen’ kunt u wijzigingen aanbrengen, zodat klanten makkelijker tot aankoop over kunnen gaan.

Inspelen op de klant door databasemarketing

Een webshop geeft u niet alleen toegang tot het bestelproces maar geeft u ook inzichten in de bezoekers en hun interesses. Door deze informatie te combineren met andere data, kunt u een relatie opbouwen met uw klant en een merkvoorkeur creëren. Denk hierbij aan ‘retargetting’ op een bekeken artikel als uw potentiële klant later weer ergens anders op het web surft, een cadeautje op zijn/haar verjaardag, een gepersonaliseerde e-mail met items die gerelateerd zijn aan hetgeen wat hij/zij recent bekeken heeft, een bedankje na de aankoop van een product… Op die manier genereert u cross-selling of up-selling. Want na positieve ervaring van een eerste bestelling, plaats uw klant gemakkelijker een tweede. Of een derde.
Bent u aan het denken gezet? Dan heeft u een klein beginnetje gemaakt van uw webshopplan.

Staan de deuren van uw webshop al wijd open?

Bel 0318 555 075 of mail: